2 kvar

Fam EK has left the building.

Siri sov i min säng i natt. Hon låg som en katt, ihoprullad vid mina fötter. Vi vill nog inte skiljas.

Morgonen inleddes med en promenad till grönsaksmarknaden och en efterföljande lång frukost. Sen lite packning och fix. Följde med ut till flygplatsen, checkade in och åt tillsammans på BK innan vi sa hej då. Det blev många långa kramar. Tänk att de flyttar hem igen. Man kan garanterat säga att det är med blandade känslor som de lämnar Peking för denna gång. Signe tittade försiktigt på mig med sina fina ögon. Hon tittade tveksamt, avvaktande. Jag försäkrade henne flera gånger att jag kommer att klara mig ensam nu. Jag ska inte vara ledsen. Snart är jag också hemma igen. Hon var nog inte helt övertygad. Fina lilla hjärtat.

Vet inte alls hur jag ska kunna tacka dem för tiden vi haft här tillsammans. Allt som de givit mig i form av upplevelser och kärlek. Det har varit så roligt att få vara tillsammans, att få bo tillsammans. Jag hoppas att ni får en skön sommar tillsammans i Sverige.

Själv är jag hemma igen. Lite rastlös. Städar mitt rum. Rensar och kastar. Om två veckor ska jag själv hem. Lika bra att börja kasta nu.

Imorgon är det skola igen. Officiell avslutning på onsdag men sen följer lite fler lektioner för mig tror jag. Måste än en gång ringa Ms. Gao och höra efter. Helst vill jag bara glida omkring i Peking och njuta av den sista tiden.

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Matilda

bor du själv de sista två veckorna? (visst bodde du tillsammans med dem förut? flickorna och mamman?)

vad kommer du sakna mest från peking? passa på att njuta den sista tiden nu! är det något speciellt godis du gillar, köp upp ett lager! osv osv osv! haha! gör det du gillar bäst där!

2009-06-15 @ 11:02:54
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda

blir nyfiken, vad har du för favoriter där? vilken mat är den godaste t.ex? någon favoritrestaurang? favoritaffär? någonting som inte finns hemma i sverige som du kommer sakna?

massage, låter härligt!! vad kostar det? är ju rätt dyrt här hemma... antar att det är bra mycket billigare i peking? :-)

2009-06-15 @ 11:57:16
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0