dagen då jag..

... skrev mitt andra av tre kinesiskaprov. Det gick bra. Kanske till och med mycket bra, det får resultatet utvisa, men det kändes bra.

... nästan dog i en taxi. Han somnade. Taxichauffören. Och nu när jag skriver det inser jag hur illa det kunde ha gått. Det gör mig alldeles yr i huvudet. Vi hade precis kört om tre tunga lastbilar fulla med stenblock när han saktade ner farten och vinglade över i andra körfältet. Då sov han. Blundade med ögonen. Jag klappade hårt i mina händer. Någon tutade. Jisses. Snacka om att resten av turen blev smått jobbig. Försökte underhålla honom på alla sätt. Tack Gud för att jag fick leva.

... sedan fick höra att en stor olycka skett på motorvägen med en del taxibilar inblandade.

... då jag skänkte en tår på småtjejernas fika. På lördag är det skolavslutning.

... inte tänker plugga ett enda dugg!

Puss o kram på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0