God morgon söndag

Här är lite bilder från gårdagens fina balett:


Signe, alla flickorna och Ellen som fick naglarna målade

När vi kom hem bytte jag snabbt om och åkte till KTV och mötte Sofia. En kille som heter Sacha har sin sista helg i Peking efter 6 månader här så det var ett litet avsked.

Nu på morgonen när vi åt frukost disskuterade vi vad vi kommer att sakna med Kina och visst blev det en och annan tår och självklart börjar det kännas lite vemodigt även om jag vet att det kommer en underbar tid efter Kina också. Men det här landet är fantastiskt och spännande, samtidigt som man kan bli så arg på det. Kanske är det det som gör att Kina ändå fastnar i mitt hjärta?

Jag har 3 veckor kvar och jag ska banne mig göra det bästa av de här sista veckorna! Jag ska suga musten ur både mig själv och stan så att jag känner mig alldeles yr när jag åker hem!

Men först: plugg. Onsdag, torsdag och fredag i veckan har jag mina exams. Prata, skriva och lyssna. Har fler lektioner efter det, men det är nu man behöver lägga in de sista växlarna! Nu blir det lite övningar och sen ska jag bort till skräddaren igen. Mitt projekt idag förrutom plugg är att uppdatera er på alla nya fina saker jag skaffat mig :)

Puss

Kommentarer
Postat av: nettsi

Tack för alla trevliga berättelse, och UNDERBARA bilder

2009-06-07 @ 09:51:19
Postat av: Stina

Du är så duktig som pluggar på, dina exams kommer att gå hur bra som helst. De vet jag :)



3 veckor kvar.. ojoj vad tiden går fort. Men de ska bli kul o ha dig hemma igen :) Ser framemot en rolig sommar.



Puss o Kram

2009-06-07 @ 18:05:38
URL: http://stiiiniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0