12, 23 och109

Den yngsta generationen här har diverse nedräkningar som skapats ur längtan. Så varför inte blicka i sin egen kalender?

12 dagar kvar tills min kurs vid BLCU börjar -intensivkurs i kinesiska vid ett av universiteten som ska pågå i 3 månader. Ska bli nervöst, kul och mycket lärorikt. Hoppas på en massa roliga kursare som man kan dela lite spännande äventyr med!

23 dagar, tills min underbara och älskade Mikael kommer hit. Jag längtar varje minut, varje stund. Vi talade om det, att man liksom längtar så mycket mer när det faktiskt närmar sig. Nu kan man greppa de 23 dagar som återstår innan vi kan slå armarna om varandra på Beijing Capital Airport. Jag kan nog inte ens ana hur det kommer att kännas. Kan nästan bli nervös redan. Tänk att stå där vid terminalen och bara vänta. Att få se dig.. Kyssa dig igen. Doften. Åh, jag blir alldeles svag.

109 dagar kvar tills detta äventyr är slut och jag styr kosan hem igen. Hur jag kommer att sammanfatta denna tid vet jag ännu inte. Men en sak är säker och det är att jag har vuxit mycket ur detta och jag kommer nog att ha höjt blicken under dessa månader.

Spännande. Och jag vet inte ens vad jag ska göra imorgon. Ta en dag i taget? Jo. Det är kanske bäst så.

Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0