Bu hao tian

Dålig dag.

Började ganska bra med en promenad i det sköna vädret (räckte med kollegetröja) och skön frukost. Lektion med Sofia mellan 9-10.30. Sen skulle jag ta taxi till Svenska Skolan. Bu hao bu hao. Jag sa att jag visste för att jag fått gudning av Gitzo, taximannen hade ingen aning. Gick bra tills vi var nästan framme. Jag kände igen mig. Men på grund av missuppfattning? mellan mig och G så körde vi sedan fel och hamnade så in i skogen fel. Försökte ringa G som var hos tandläkaren, och Charlie men ingen svarade. Fick ringa Sofia och be henne snacka, men vår engelska kommunikation fungerade inte heller något vidare. Så taximannen irrade omkring ett bra tag tills jag ringde Sofia igen och tydligt bad honom köra tillbaka samma väg vi kom. Till slut kom jag rätt, men då känner man sig bra sne.

Om inte kommunikationen svensk-svensk funkar, och inte heller på engelska, hur f-n ska det då gå med en kinesisk taxichaufför. Det kunde man ju ha räknat ut.

Kom relativt nyligen hem efter en dag med Siri i skolan. De hade mest idrott och rast men det var kul att vara med och jag har nu uppfyllt mitt löfte.

Blir bara middag snart och sen ska jag göra det sista med plugget.

Ps. Mamma; om du inte kan skriva snäll kommentar idag så låt helst bli. Humöret är inte alls på topp.

Bu hao tian.

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Hej Min Älskling!!

Jag tycket att Du är fantastiskt duktig på alla sätt.

Du kom ju fram!!! Saknar Dig!

Stor kram från mammsi till världens bästa Jossan

2009-03-19 @ 10:58:50
Postat av: Nettsi

Hej Min Älskling!!

Jag tycket att Du är fantastiskt duktig på alla sätt.

Du kom ju fram!!! Saknar Dig!

Stor kram från mammsi till världens bästa Jossan

2009-03-19 @ 10:59:07
Postat av: Emmablemma

Hej Sis!!

Ar sa avundsjuk pa dig for ditt underbara vader!! jag vill ocksa ha var men det konceptet ar ganska okant har.. komunikation ar inte alltid sa latt som bekant, brukar ju ga snett avem om man talar samma sprak!! Langtar i af massor efter dig!

Puss

2009-03-19 @ 13:02:04
URL: http://grubbstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0