Dag 1

Då var min första dag som extramamma snart slut och det gick bra. Kom ju iväg i tid och och sedan var de i skolan fram till 15.30. Jag har hunnit med lite plugg och hade kinesiska med Sofia i två timmar. Var inte direkt alert, lite småseg, men jag har fått lära mig i, på, under, över, vid sidan av, mitt emot, bakom, framför och svänga. Så nu borde jag klara av att förklara vägen i en taxi. Enligt boken. Enligt mig har en del saker tendens att komma in i ena örat för att försvinna ur det andra. Kinesiska ÄR svårt. Jätte svårt. Men också roligt.

Hämtade tjejerna vid bussen och hann med att träna medan de lekte med Yuan Yuan. Lagade lax med potatismos till middag och min mat fick godkänt igen. Hurra! Jag kan det här enligt tjejerna och jag har fått lov att laga potatismos igen!

Ibland är det inte lätt att vara extramamma. Det handlar ju inte bara om att få iväg barn till skolan hela och rena (och mätta) eller att laga middag. Man måste ju svara på alla dessa frågor som virvlar runt i två 5-åringars huvuden. Som varför man inte FÅR äta det gröna på jordgubbarna?! Jaa.. Vad svarar man på det? Ät på, men det är inte gott!? Eller varför man måste gå i skolan, borsta tänderna eller duscha? Ja, vem har bestämt det?

Nu är tjejerna i säng, men sover inte ännu. Det tisslas och tasslas i evigheter och tja, de lyssnar inte alltid på mig (eller på storasyster Siri som försöker tysta de mindre så gott hon kan). Själv ska jag ta mig en kopp te och titta lite på Gossip Girl innan jag själv ska sova.

Ser fram emot ännu en vårdag imorgon. Då ska jag vara ute och njuta lite mer. Idag blev det mycket inne med plugget. Ska nog ta böckerna med mig till ett café eller så.

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: nettsi

Små barn ;små bekymmer - stora barn; stora bekymmer

Sov Gott

2009-03-09 @ 16:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0