Framsteg!

Jag måste passa på att skryta lite om mina framsteg i språket. Detta är min senaste msn-konversation med min kinesiskalärare och numera kompis, Sofia:

SofiaXu: Ni zai zuo shenme ? Wo gei ni fa duanxin le ?
Jossan:Ni hao. Xianzai wo kan nide duanxin. Wo jianshen le. Dui bu qi
SofiaXu: o ,ni qu nar jianshen le?
Jossan: Zai wode basement. Ni zuo shenme?
SofiaXu: Xianzai wo zai wo de gongsi li xianzai bu gongzuo ,keshi jintian wanshang wo gongzuo
Jossan: Ming bai. Ji tian women jianmian?
SofiaXu: Zhe ge zhouliu wangshang ni you shijian ma?
Jossan: Zhouliu shi shenme?
SofiaXu: Jintian wo meiyou shijian he ni jianmian,hehe. Zhouliu shi xingqi liu
Jossan: ahaaa. Zhouliu wo you shijian. Wanshang hen hao!
SofiaXu: Ni keyi he wo ,haiyou wo de pengyou men yiqi chifan ma?
Jossan: Hen hao! Ni de zhongguo de pengyou ma?
SofiaXu: Dui a
Jossan: Hen you yisi (interesting?) I´m excited!
SofiaXu: Dui haha hao ,zhouliu wanshang jian a

Det kallar jag framsteg! Och för att sammanfatta konversationen så frågade berättade jag att jag tränade och därför inte såg hennes sms. Sofia sitter på jobbet men jobbar inte, men hon ska jobba ikväll. Jag frågar när vi ska ses och vi bestämmer att vi ska ses på lördagkväll och gå och äta tillsammans med hennes kinesiska kompisar.

Nu ska jag laga middag! Beröm tas tacksamt emot!

Kommentarer
Postat av: Sunna

Jag är djupt impad Jossan!! Du är grym. Jag fattade inte ett ord, men du verkar ha koll på det där. :)

Hoppas det går bra i skolan imorgon och lycka till! ;) Saknar dig här i -gradiga Sverige.

Puss

2009-03-25 @ 13:55:48
Postat av: Nettsi

Nu blir vi imponerade. Har en medarbetare som kollat - hon tycker det låter bra!!!

2009-03-25 @ 15:03:51
Postat av: Johan

Hahaha, hen haoo indeed. Ruskigt imponerad.. Nästan lika duktig som mina nya snowboardkläder :P

2009-03-25 @ 23:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0