Hotti potti

Hemkommen igen. Mätt absolut. Inosad och mat upp i halsen. Men det har varit riktigt roligt!

Tog bussen till Chaoyang Gongyuan som egentligen är på samma gata men en bra bit bort. Mötte upp Sofia och en tysk elev och kompis till henne, Sacha, en tysk advokat, kille. Han var trevlig och skämtade om allt kan man säga så det blev ju rätt kul. Sofia är inte jätte bra på att förstå vad som är skämt och vad som är allvar vilket gör det ännu roligare.

Började med att vi fick vänta. Kl 18 och restaurangen var fullsatt. Inte direkt som i europa där alla äter mellan 19-21 typ. En lokal restaurang, inte direkt mysig utan mer vardagsaktig. Beställde in dricka och här börjar det roliga. Sofia tjatade konstant: drick inte mer nu! Ni måste få plats med mat! Jossan -drick inte mer, du kommer inte orka! Försökte förklara att det inte skulle bli något problem om jag tog två klunkar iste. men men.

Sen kom hot poten igång, det är alltså kokande buljon/olja som man slänger ner diverse saker i; grönsaker, lotus, sötpotatis, lammkött, biffkött, svamp, toufu, fiskbullar och alger hade vi i våran. Lite som fondue, man slänger i allt och sen får man jaga med pinnarna. Sofia tyckte nog att jag var kass både med pinnar och på att äta för hon lassade hela tiden på i min skål och sa: hurry hurry, be more qucik, the fish is done, the meat is done, the potatoes are done.... Sen var jag mätt (man blir rätt nöjd efter ett kort tag). Då fick jag den konstigaste blicken av Sofia sen frågade hon; har du druckit upp din dricka? Näe... sa jag. Bra sa hon. Ät mer då. Försökte förklara att jag var mätt men hon bara skakade på huvudet och sa: hurry, you must be more quick.



Jag åt för dåligt. Nöjd är jag. Inte min favorit kan jag säga. Men det var en kul kväll och klockan är fortfarande hyfsat tidig men jag ska snart sova. Tog bussen hem och insåg att det varit en fotbollsmatch rakt över gatan. Mycket mer stillsamma hejja rop en där hemma i väst.

Imorgon ska jag till uni på registrering och kanske placeringstest? Önska mig lycka till!

Puss

Kommentarer
Postat av: nettsi

LYCKA TILL !!!



Kram mamma & pappa

2009-03-22 @ 17:55:51
Postat av: Anonym

Lycka till imorn syster yster ! HOTTI POTTI !

2009-03-22 @ 21:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0