Livet är lätt...

.... i närheten av två välmående flickor i 5-årsåldern. De är tjejiga och gillar smink, glitter och fina kläder. Det är underbart att ha dem nära när man klär på sig på morgonen och sminkar sig. De står bredvid, tittar med stora ögon och säger: åååååååh vad söt du blev nu! Här om dagen på Handelskammarens frukost hade Gitzo och jag skor med klack på oss. Tjejerna pep: åååh va fina skor! För Gitzo räcker det att sätta på sig nylonstrumpor för att det ska komma ett litet: ååh..

Dom är helt underbara just nu! Vi var just hos skräddaren och jag har beställt två skjortor och Gitzo hämtade hem lite saker, bland annat en klänning som hon satte på sig hemma. Vi gjorde ett litet test, jag slog vad om att tjejerna skulle pipa om hon visade dem. Och mycket riktigt, från tjejernas rum hördes ett: åååååh vad fiiiiiin du är mamma!

Livet är verkligen lätt när de är i närheten. De är inte så dåliga på att berömma sig själva heller för den delen. Ibland sätter de upp ett litet hårspänne och kommer och säger: visst blev jag söööt nu? Helt underbara, helt enkelt såå söta!

Nu ska jag börja fixa inför middagen ikväll.

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: nettsi

Livet är lätt när Du är i närheten.....

2009-03-07 @ 15:05:03
Postat av: mormor

Tack Jossan för dina berätteler om aallas våra små älsklingar,jag blir rörd och längtar så mycket efter dom. Krama dem alla tre från mej.

2009-03-07 @ 22:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0