Ritanparken

Tog mig en promenad till Ritanparken. På kartan ser avstånden så korta ut här, men det är alltid dubbelt så långt i verkligheten. Men det var en skön promenad under den varma solen och jag passade på att ta lite kort. Börjar få allt bättre grepp om staden nu. Underlättar lite sen jag vet vad som är norr och söder. Har alltid trott att jag går öster ut när jag går till t-banan medan jag egentligen går västerut. Inte så konstigt att man inte fick det att stämma.

Gick runt i Ritanparken och förvånades över hur lugnt och tyst det var. Ganska mycket folk och det ligger mitt i stan, men ändå så tyst. Kändes som ett gammalt Kina på något sätt. Som om alla människorna smög där inne, viskade till varandra. Folk pratade och lekte, men det var så lugnt och skönt! Och så våren med alla träden som håller på att slå ut och solen. Det var toppen. Blir nog ett återbesök i helgen om det är varmt och fint då också. Lite picknick och en bok så kan man nog vara där ett tag.



Handlade lite på hemvägen och har sedan legat i sängen och läst. Har börjat hosta så att träna igår var kanske ingen toppenidé. Därför håller jag mig lugn nu tills mina bacieller börjar avlägsna sig.

Ikväll ska jag hem till Cornelia, Livia och Viktor på middag. Det ska bli mysigt med lite sällskap. Viktor är förövrigt så fruktansvärt lik kusin Didrik när han var liten. Det är nästan skrämmande!

Ha en bra torsdag! Imorgon är det fredag, igen! Hjälp!

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0