pest

Ja, jag pluggar. Faktiskt. Och det är precis så tråkigt som jag anade.

I Sverige, hemma i Uppsala, där pluggade jag aldrig på helgerna. Jag förstår varför. Jag låg i under veckorna och fredag eftermiddag kunde man packa ihop och gå hem och ha helg och ledigt ända fram till måndag morgon. Jag saknar det. Jag längtar hem till pluggfria helger.

Å andra sidan så finns det en anledning till att jag pluggar på helgerna här. Det är faktiskt inte så att jag har fasansfullt mycket att göra. Det är bara det att på vardagarna gör jag så mycket andra bra saker. Veckorna som gått har jag haft sällskap av bror med flickvän som man hellre busar med än att plugga. Då får man bita i det sura och sitta på helgen.

Men nu är det kort tid kvar. 1½ veckas intensivt plugg och sen kommer examsen. Efter det är det mest softarplugg tills det hela är över. Då ska jag ha sommarlov. Kanske mitt sista riktiga sommarlov. Det ska bli såå skönt!

Har i alla fall gjort klart det paper som Projektledningen krävde. Sitter nu och repeterar ord på kinesiska. Det tar sin tid. Man ska både skriva uttal och tecken. ca 16 kapitel á 30 ord. Segt. Det spritter i kroppen efter att få göra annat.

Lunch om en stund. Sen blir det tennis och sim på SAS. Måste speeda upp träningen nu. Inte många veckor kvar nu.

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0