Tummen ur..

... när dagens träning var avverkad (så duktig jag har blivit, ni skulle se!) och middagen var lagad och färdigäten (min goda thaigryta med grön curry) och barnen låg i sina sängar så fick jag tummen ur att göra min läxa. Jag har skrivit in dagens ord i min fina teckenbok och sedan skrivit den lilla uppgiften om Da Nei. Som följer:





Da Nei de qing kuang
Da Nei qing Fang laoshi fudao tade Hanyu. Da Nei xiang lianxi fayin. Ta xiang mei zhou liang ci lianxi. Zhou`er, zhou`si xiawu liang dian dao si dian zai Da Nei de sushe. Haishi Fang laoshi juede nusheng de sushe bu tai fangbian. Fang laoshi bu yao qian. Tamen lia jiaohuan. Liang dian dao san dian Fang laoshi jiao Da Nei Hanyu, san dian dao si dian Da Nei jiao Fang laoshi ri yu. Hen congming!

Da nei´s situation:
Da Nei ber läraren Fang om hjälp för att förbättra sin kinesiska. Hon önskar öva uttal. Hon vill öva två gånger i veckan, tisdagar och torsdagar mellan 14-16 i sitt studentrum. Men lärare Fang tycker inte att det är en bra idé att vara i tjejernas byggnad. Lärare Fang vill inte ha betalt. De båda gör ett utbyte. Mellan 14-15 lär Fang Da Nei kinesiska, mellan 15-16 lär Da Nei lärare Fang japanska. Så smart!



Nu ska jag väl försöka lära mig lite utav orden också. Mamma; jag tror knappast att du behöver oroa dig för mina studier. Sen när blev du orolig för sådana saker? Uppmuntra mig med lite gladheter i stället :P

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Är fortfarande INTE ETT DUGG orolig för dina studier.Måste bara bråka lite ibland.Jag tycker att du är toppenbra på alla sätt.Utlåtandet när det gäller dina tecken är MVG(sagt av Tina från Kina som jobbar hos mig

2009-05-06 @ 16:54:01
Postat av: Stina

Det ser ju ut som om du inte gjort annat än skrivit kinesiska tecken gumman =) Otroligt imponerad, du är så duktig!

Puss o kram

2009-05-06 @ 20:12:41
URL: http://stiiiniiis.blogg.se/
Postat av: Johan

WAIGOUREN ! Kul att prata lite med dig på skypen idag. Saknar dig massor, men straxt kommer jag ! Kram

2009-05-06 @ 21:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0