Andas ut!

Det var tidigt att ha presentation imorse klockan 8. Men så bra det blev. Presentationen var alldeles strålande om jag får säga det. Inte för att vi "vann" eller så. Nej nej. Det var en ANNAN grupp som gick vidare till lilla finalen. Så klart. Men jag är nöjd.

Efter det blev man ju lite "ledig". Inget plugg som panikar, inget möte som väntar. Jag tog helt enkelt ledigt. Bakade sockerkaka, läste en bok och somnade på soffan. Inga fel kan man säga. Onsdagar här är lite så. Kursen är intensiv måndag-onsdag, men på onsdagar kl 10 så lugnar det ner sig. Så skönt!

Ska tillbaka till skolan senare, titta på den så kallade presentationsfinalen och sen gå och handla lite. Ska försöka laga lite fisk ikväll. Jag är ingen stjärna på det, men jag gissar att det blir så när man växer upp utan fisk hemma. All annan matkunskap kan jag tacka mamma för. Och nu är det inte så att mamma är dålig på att laga fisk, säkert tvärt om, men hon tål det helt enkelt inte. Allergisk heter det. Så den fisk jag växte upp med var fiskbullar i hummersås och fiskpinnar. OM man inte fick färsk stekt fisk hemma hos mormor så klart :) Nog om fisk. Ikväll blir det fisk. Visserligen blir det svårt att slå gårdagens middag hemma hos Hanna. Krabbor fyllda med kött som hon själv dragit upp utanför Göteborg :)

Ha en skön onsdag. Halvvägs till helg ;)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ja, troligtvis är den såld, annars hör jag av mig!



Ha en bra dag!

Mvh

Mikaela

2009-09-16 @ 14:06:41
URL: http://mikaelagradin.blogg.se/
Postat av: Matilda

vi är riktiga fiskisar jag och mattias. älskar det! och det är inte alls så svårt att laga som folk försöker skrämma en med! jag tycker det är svårare att steka kött! :-) fisken ska bli vit. och det går snabbare än när man steker kött.



kul att presentationen gick bra! härligt!



sv: hihi, ja new york var suuuuperhärligt! längtar tillbaka!

2009-09-16 @ 23:11:51
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0