Tentadax!

Hej fredag!
Här inleder jag morgonen med aningen nervositet. Jag har tenta idag. MUNTLIG tenta. Det gör mig lite nervös faktiskt får då ställs kunskaper på improvisation och uttal på prov. Jag tror att det kommer gå bra, men det hindrar mig inte från att få lite fjärilar i magen. Jag ska ju trots allt sitta och prata obehindrat i 3-5 minuter om ett utav de 4 ämnen jag förberett. På kinesiska.

Efter det ska jag fira genom att gå hem och storstäda innan dammråttorna får liv och tar över kontrollen över vår annars så trivsamma lägenhet. Dessutom är det alltid en lättnad att få städa ur alla papper och böcker när man avslutat en kurs!

Ha en riktigt bra fredag!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Nettsi

Lycka till!!!

Kan du inte fira på något roligare sätt än städning!! KRAM

2010-05-28 @ 10:51:56
Postat av: Matilda

på kinesiska?!? människa. jag som skulle tycka det vore jobbigt att prata på SVENSKA i 3-5 minuter...

men jag hejar på dig, du kommer säkerligen klara det galant! om jag varit den som bedömt hade jag blivit nöjd med ett "Hej" på kinesiska... ;-)

(kanske därför jag inte är kinesiska-lärare heller)



lycka till!

kram

2010-05-28 @ 18:43:29
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0