Jag kommer hem

Nu är det ju så officiellt det kan bli. Vi kommer hem igen. Och det är precis så det känns - som hemma. Efter en del grubblande så följde en hel del snabba beslut - i maj kommer vi tillbaka till Örebro! Jag byter kontor, men behåller min tjänst och när det stod klart var det bara att trycka gasen i botten och köra. Och här är vi nu. Några ynka veckor senare. Och om snart en månad är vi faktiskt där. Jag måste liksom nypa mig i armen emellanåt för att se om det verkligen stämmer. En inneboende längtan.
.
Och till råga på allt har vi blivit husägare! Ett fantastiskt litet hus på landet, preciiiis intill stadsgränsen. Som jag alltid drömt om. En flaggstång, ett litet stall. Vedspis i köket och vackra trägolv. Jag är hemma i hjärtat. Jag längtar så efter sommaren, efter grillkvällar på gården, doften av hö, fågelkvitter, sensommarkvällar med vänner, inreda, pyssla, kanske en liten ridtur. Precis som livet ska vara.
.
.
Snart är vi hemma
.
Och få komma närmre igen. Närmre våra familjer, söndagsmiddagar, shoppingsällskap och bara umgås. Och nära vännerna. En fika på stan, sällskap på gymmet, roliga utekvällar. Nära Sunna; åka till Latorp och mysa med Attli, käka middag inne i stan hos Stina eller Karin. Att liksom vara på plats. Det blir helt ovärderligt. Att få vara med igen. Jag kan inte sluta längta.
.
Samtidigt är det en annan era som slutar. 6 år som Uppsalabo. Det sätter sina spår, men jag är färdig att komma hem nu.
.
Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Sunna

Weehoo!! :D Ska bli så himla roligt!! Och jag måste få se lite bilder på det där söta huset. Kör man in mot Linbacken/Kärrtorp från Grävevägen? Har inte riktigt hum om vart det ligger. Men så spännande ska det bli.

Och på sommarn kan man ta prommenader fram och tillbaka efter en fika i trädgården! (Hurtbullen som jag ska bli nu, hahaha)



Kram!

2012-04-04 @ 15:52:15
Postat av: Sunna

Nu vet jag vart det är!!! :) Jag spanar ju in det där huset varje dag på vägen hem ;) Blir perfekt att stanna till på en fika på väg hem till mig! Puss

2012-04-05 @ 11:48:41
Postat av: Nettsi

Jag längtar också! Kram mitt hjärta !

2012-04-05 @ 17:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0