Löfte: Njuta

Nu är det 2012. Nytt år, nya möjligheter. Det må vara en klyscha, men den känns så rätt. Som om vi ges en chans att förändra, att göra sådant vi länge bara tänkt att göra, saker vi skjutit på framtiden. Vi får ett nytt tillfälle att bli de vi verkligen vill vara.
.
2011 var på många sätt ett ganska tungt år. Inte bara för mig tydligen. Tycker att jag hört på många håll att motgångarna varit ovanligt många och att vardagen har tagit ut sin rätt. Därför är jag inte ensam när jag hoppas på ett nytt år, där framgångarna övervinner motgångarna.
.
Jag önskar att 2012 blir ett fantastiskt år och jag tror vi har de bästa förutsättningarna. Vi är friska och vi har det bra, och om 6 månader ska vi gifta oss! Det innebär ett första halvår med fokus på kärleken och allt som hör till. Det kommer att bli en underbar vår! Jag har också en känsla av att 2012 kommer att innebära förändringar på flera håll. Kanske att vi kan se vårt liv lite tydligare, även hur det kommer att bli framöver. En känsla av rotlöshet finns idag, och kanske är 2012 året då vi hittar hem. Jag önskar också, av hela mitt hjärta, att mina nära, som också haft ett tufft 2011, får ett lättare år, ett ljusare och mer hoppfullt år.
.
Jag har ett enda nyårslöfte i år, men det rymmer desto mer. (Jag har redan börjat träna regelbundet, så jag slapp detta i år!) Mitt löfte för 2012 är: njuta. Jag ska njuta mer av livet; av det vi har framför oss, att planera vårt bröllop och att kunna njuta på själva dagen. Jag ska njuta av att vi bara är två; inga husdjur, barn eller annat att ta hänsyn till. Njuta av att sova ostört en natt, kunna dra iväg när jag känner för det. Vi ska njuta mer tillsammans, av att bara vara två som kan gå på bio, teater, restaurang. Vi två. Jag ska njuta av att bara vara 25 med livet framför mig. Njuta av att vara med mina vänner. Njuta av att vara jag.
.
Vad ni än lovar, hoppas eller önskar inför detta nya år, så önskar jag er all lycka till. Jag tror, från botten av mitt hjärta, att 2012 blir det bästa året på mycket länge!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Härligt Jossan!!!!

2012-01-01 @ 20:56:29
Postat av: Mallan&bönan

Jag tror oxå att 2012 kommer att bli ett toppen år Jossan! Tänk på vad vi satt där och pratade om i Florida för ett år sen. Vad vi hade för önskningar och förhoppningar inför 2011, det känns som att det hänt mycket under 2011 oxå. Väldigt mycket bra! Och ännu mer blir det detta år... Jag kommer att ta efter ditt löfte, här ska det njutas;) Stor kram till dig!

2012-01-02 @ 18:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0